Cum sa faci usi care se deschid cu buton
3 participanți
Pagina 1 din 1
Cum sa faci usi care se deschid cu buton
Autor: Samurai Jack
In acest tutorial o sa va explic cum sa faci usi Metro Style care se deschid la buton. De asemenea, va arat si cum sa faceti aceste usi fara buton, cu un fel de "senzor". In plus, le facem cu sticla transparenta. Tutorial realizat cu Snap on Grid = 8
Ok hai sa incepem. Presupun ca v-ati facut harta, faceti acolo niste usi. Oricum va dati seama din tutorial .
Ok, in primul screenshot puteti vedea 2 usi facute cu brush tool . Ele nu sunt inca entitati. Vom face asta impreuna.
Desigur, nu veti putea da "tie to entity" la toata gruparea, pentru ca trebuie sa avem si "geamuri". Deci mai intai selectam doar cadrul fara geamuri si dam "tie to entity" si alegem func_door.
Pentru ca aceasta usa trebuie sa se deplaseze in stanga, vom seta compasul pe 180 de grade, ca in imagine. Toate usile se vor numi "metro_door" pentru ca trebuie sa fie toate actionate in acelasi timp de buton sau senzor. Sunetul si viteza setati voi.
Pentru ca vrem sa se deschida doar de la un buton, nu atingand-o, mergem la tabul "Flags" si bifam "toggle":
Apoi selectam cele doua bucati de sticla si dam tie to entity. Faceti toate setarile ca mai sus (si numele sa fie acelasi: metro_door).
Sticla trebuie sa fie transparenta nu ? Selectati sticla, Click dreapta -> Properties si mergeti la "render mode".
Selectati din lista "Texture - some light"
Apoi mergeti la "FX Amount" si dati o valoare de transparenta cuprinsa intre 0-255. "90" e convenabil.
Aici intervine partea putin mai grea. Acele bucati de geam se vor deplasa in stanga. E bine pana aici. Dar retineti. Fara nici o modificare la optiunea "Lip" orice usa se deplaseaza pe o distanta egala cu lungimea ei.
Folosind optiunea Lip teoretic adaugam in lungime. Practic ii spunem usii sa se deplaseze mai mult decat lungimea sa. In exemplul din imagine, sticla mai are de parcurs doar 2 patratele ( snap on grid = 8). Asta inseamna 16 unitati. Deci scriem la "Lip" -16 ( "-" pentru ca Lip este o optiune care servea defapt la reducerea distantei care trebuie parcursa de o usa. Dar punand semnul "-" ii spunem sa faca altceva.
Procedati la fel si cu celalalt cadru si sticla, doar aveti grija cum setati compasul, pentru ca aceasta grupare o ia in directia opusa.
Sa trecem la buton. Defapt... butonul e asa de simplu de realizat ca nu prea ar mai avea rost sa scriu cum sa faceti. Eh da noah... nu ma dor degetele :P
Faceti cu Brush Tool un buton langa usa. Texturati-l cum vreti. Pe partea din fata puneti o textura "button" (halflife.wad).
Acum dati "tie to entity". Nu conteaza numele butonului. La "target" scrieti numele usilor, adica: "metro_door". Sunetul il setati voi. Atentie: Mergeti la tabul "Flags" si bifati "Don't Move" !!!.
Si acum sa vedem versiunea cu "senzor ". Stergeti butonul. Selectati textura "aaatrigger" (este o textura roz cu negru si se foloseste pentru a putea identifica entitatile solide care sunt invizibile in joc cu proprietati speciale). Faceti un bloc mare care acopera ambele usi si care iese in ambele directii cu vreo 4 patratele.
Dati "tie to entity" apoi selectati "trigger_multiple". La Target scrieti "metro_door".
Nu uitati sa modificati si "delay before reset". 4 e o valoare standard. Deci mergeti si in loc de 10 scrieti 4 :
In acest tutorial o sa va explic cum sa faci usi Metro Style care se deschid la buton. De asemenea, va arat si cum sa faceti aceste usi fara buton, cu un fel de "senzor". In plus, le facem cu sticla transparenta. Tutorial realizat cu Snap on Grid = 8
Ok hai sa incepem. Presupun ca v-ati facut harta, faceti acolo niste usi. Oricum va dati seama din tutorial .
Ok, in primul screenshot puteti vedea 2 usi facute cu brush tool . Ele nu sunt inca entitati. Vom face asta impreuna.
Desigur, nu veti putea da "tie to entity" la toata gruparea, pentru ca trebuie sa avem si "geamuri". Deci mai intai selectam doar cadrul fara geamuri si dam "tie to entity" si alegem func_door.
Pentru ca aceasta usa trebuie sa se deplaseze in stanga, vom seta compasul pe 180 de grade, ca in imagine. Toate usile se vor numi "metro_door" pentru ca trebuie sa fie toate actionate in acelasi timp de buton sau senzor. Sunetul si viteza setati voi.
Pentru ca vrem sa se deschida doar de la un buton, nu atingand-o, mergem la tabul "Flags" si bifam "toggle":
Apoi selectam cele doua bucati de sticla si dam tie to entity. Faceti toate setarile ca mai sus (si numele sa fie acelasi: metro_door).
Sticla trebuie sa fie transparenta nu ? Selectati sticla, Click dreapta -> Properties si mergeti la "render mode".
Selectati din lista "Texture - some light"
Apoi mergeti la "FX Amount" si dati o valoare de transparenta cuprinsa intre 0-255. "90" e convenabil.
Aici intervine partea putin mai grea. Acele bucati de geam se vor deplasa in stanga. E bine pana aici. Dar retineti. Fara nici o modificare la optiunea "Lip" orice usa se deplaseaza pe o distanta egala cu lungimea ei.
Folosind optiunea Lip teoretic adaugam in lungime. Practic ii spunem usii sa se deplaseze mai mult decat lungimea sa. In exemplul din imagine, sticla mai are de parcurs doar 2 patratele ( snap on grid = 8). Asta inseamna 16 unitati. Deci scriem la "Lip" -16 ( "-" pentru ca Lip este o optiune care servea defapt la reducerea distantei care trebuie parcursa de o usa. Dar punand semnul "-" ii spunem sa faca altceva.
Procedati la fel si cu celalalt cadru si sticla, doar aveti grija cum setati compasul, pentru ca aceasta grupare o ia in directia opusa.
Sa trecem la buton. Defapt... butonul e asa de simplu de realizat ca nu prea ar mai avea rost sa scriu cum sa faceti. Eh da noah... nu ma dor degetele :P
Faceti cu Brush Tool un buton langa usa. Texturati-l cum vreti. Pe partea din fata puneti o textura "button" (halflife.wad).
Acum dati "tie to entity". Nu conteaza numele butonului. La "target" scrieti numele usilor, adica: "metro_door". Sunetul il setati voi. Atentie: Mergeti la tabul "Flags" si bifati "Don't Move" !!!.
Si acum sa vedem versiunea cu "senzor ". Stergeti butonul. Selectati textura "aaatrigger" (este o textura roz cu negru si se foloseste pentru a putea identifica entitatile solide care sunt invizibile in joc cu proprietati speciale). Faceti un bloc mare care acopera ambele usi si care iese in ambele directii cu vreo 4 patratele.
Dati "tie to entity" apoi selectati "trigger_multiple". La Target scrieti "metro_door".
Nu uitati sa modificati si "delay before reset". 4 e o valoare standard. Deci mergeti si in loc de 10 scrieti 4 :
Verdeeeee- Nou Venit
- Mesaje : 42
Bani în mână : 12786
Mulţumiri primite : 0
Data de inscriere : 02/03/2013
Varsta : 30
Localitate : Braila
Ocupaţia : Student
XZ Reclama- Google Bot
- Mesaje : 76
Bani în mână : 12739
Mulţumiri primite : 0
Data de inscriere : 01/03/2013
Re: Cum sa faci usi care se deschid cu buton
Chiar ma intrebam :]] cum se face asta
Bravo .
Bravo .
pepsyl3mon- .......::::::Grad 3::::::.......
- Mesaje : 198
Bani în mână : 12920
Mulţumiri primite : 1
Data de inscriere : 03/03/2013
Localitate : Prima casa pe dreapta
Ocupaţia : Metin/Liceu/Samp
Subiecte similare
» Block de bhop pe care cand arunci pistolul nu se activeaza
» Cum sa creezi un panou care se roteste cu func_rotating
» Cum sa faci un banner pe harta (cu numele tau de ex)
» Cum sa faci "Overview" la harti
» Unde sa faci level
» Cum sa creezi un panou care se roteste cu func_rotating
» Cum sa faci un banner pe harta (cu numele tau de ex)
» Cum sa faci "Overview" la harti
» Unde sa faci level
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum